Att hata någon man älskar.

Jag är på galet dåligt humör. Det är hans fel. Jag hatar honom, jag hatar honom så mycket att mitt hjärta vill hoppa ut ur kroppen och springa långt, långt bort. Samtidigt vill jag bara att han ska se mig. Jag vill att han ska tycka om mig. För på något konstigt sätt så tycker mitt hjärta om honom så himla mycket. Även fast han gör det illa.
Mitt hjärta har ingen logik.

Min hjärna säger nej. Eller, den skriker nej. Det är hjärnan som hatar honom. För hjärnan förstår vad som händer. Hjärnan vet att man inte tycker om någon som sårar en.

Hjärtat förstår inte det. Hjärtat tycker om honom iallafall. Hjärtat skiter i att han gör mig illa, hjärtat ignorerar det.
Jag hatar hjärtat ibland.

Jag hatar honom & älskar honom på samma gång.

Och det var engentligen inte alls det inlägget skulle handla om. Men livet blir aldrig som man planerar. Jag hade verkligen inte planerat att tycka om honom så jävla mycket.
/H.

Kommentarer
Postat av: bästavän

i'm here for you.

inte för att det finns särskilt mycket om jag kan göra, det vet jag själv. men vill att du ska veta det.

även om du är tusen gånger bättre än honom så är det svårt att bara släppa allt för som du säger, hjärnan och hjärtat tänker så olika.

2009-11-14 @ 12:28:26
URL: http://fannyhenriksson.blogg.se/
Postat av: hanna

jagkännerigenmigochjaghatardet. att jag kände så. att du känner så.

men jag älskar dig. alltid.

<3

2009-11-14 @ 14:14:35
URL: http://hulkis.blogg.se/
Postat av: bara DIN jempi !! <3

:'( vet inte vad jag ska säga så du mår bättre, önskar jag kunde ändra hela situationen så att du inte mådde så dåligt :( jag hatar när någon jag älskar mår dåligt, det gör ont i mig. du vet att jag alltid finns här, säg bara till när du är redo så är jag där på 1 sekund. det vet du.

älskar dig <3

2009-11-14 @ 14:53:46
Postat av: jennifer

Jag kände precis sådär i 1 år över mitt ex. Om du vill prata så vet du vart du har mig.. <3

2009-11-14 @ 18:28:20
URL: http://jjempas.blogg.se/
Postat av: hannah

usch. jag älskar dig (så jääääääävla mycket!! du är så fin seriöst!! hehe onyktra telefonsamtal<33) men iallfall, han är uskleghskldhslhg. du är finast. Det går över, det gör det alltid.

2009-11-15 @ 00:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0